Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Nowa propozycja rozwoju dla terenu pod przystankiem Berryessa/North San Jose BART sugeruje budowę około 400 domów, co stanowi znaczący spadek w porównaniu do wcześniejszego planu dla tego samego miejsca. Teren, położony przy ulicy Berryessa Road 1655, obejmuje około 13 akrów i jest własnością afiliowanej firmy rodziny Facchino.

Opublikowano przez Marcin Strzembosz włączony 21 listopada, 2023
0

Nowe plany dla terenu pod przystankiem Berryessa/North San Jose BART odzwierciedlają zmieniającą się dynamikę rynku nieruchomości w regionie Zatoki, gdzie dostosowanie się do warunków rynkowych i zaspokojenie zapotrzebowania na mieszkania stanowi trudności zarówno dla deweloperów, jak i urzędników miasta.

Najnowsza propozycja skupia się na domach szeregowych, ale może również obejmować mieszkania w apartamentowcach, kondominia i domy jednorodzinne. Dokładny mieszkalny miks nie został jeszcze określony.

Ważne jest zauważenie, że nowa propozycja oznacza znaczne zmniejszenie liczby mieszkań w porównaniu do wcześniejszego planu. Ponadto, kładzie nacisk na projekt o niższej gęstości, zgodnie z preferencjami przywódców San Jose w zakresie projektów mieszkaniowych o wysokiej gęstości zlokalizowanych w pobliżu stacji BART.

Właściciele nieruchomości za projektem starają się o przyspieszoną recenzję planu zagospodarowania przestrzennego przez miasto, korzystając z przepisów ustawy stanowej SB 330, które umożliwiają omijanie potencjalnych trudności ze strony lokalnych organów administracji rządowej. Nie jest jeszcze jasne, czy propozycja będzie korzystać z bardziej konfliktowego podejścia do zatwierdzenia projektu znanej jako „builder’s remedy”.

Ten nowy kierunek budzi pytania dotyczące zdolności San Jose do spełnienia Regionalnej Alokacji Potrzeb Mieszkaniowych (RHNA) narzuconych przez rząd stanowy, jeśli projekty mieszkaniowe o niższej gęstości w pobliżu miejsc komunikacji publicznej będą kontynuowane. Miasto mogłoby mieć problem z osiągnięciem wymaganej ilości mieszkań, co potencjalnie wpłynęłoby na wysiłki mające na celu zaspokojenie popytu na mieszkania.

FAQ

1. Jaki jest proponowany rozwój dla terenu pod przystankiem Berryessa/North San Jose BART?

Nowa propozycja sugeruje budowę około 400 domów, skupiając się przede wszystkim na domach szeregowych, ale też rozważających mieszkania w apartamentowcach, kondominia i domy jednorodzinne.

2. Jak nowa propozycja różni się od wcześniejszego planu?

Nowy plan stanowi znaczne zmniejszenie liczby mieszkań oraz niższą gęstość w porównaniu do wcześniejszej propozycji, która uwzględniała budowę nawet 850 apartamentów i kondominium.

3. Kto jest właścicielem terenu pod przystankiem Berryessa/North San Jose BART?

Teren jest własnością afiliowanej firmy rodziny Facchino, której pierwszym lokalnym przedsiębiorstwem była firma przewozowa w okresie Wielkiego Kryzysu w centrum San Jose.

4. Jaka jest istotność ustawy stanowej SB 330, o której wspomina się w artykule?

Właściciele nieruchomości starają się o przyspieszoną recenzję planu zagospodarowania przestrzennego zgodnie z ustawą stanową SB 330, która zawiera przepisy limitujące potencjalne trudności napotykane przez deweloperów ze strony lokalnych organów administracji rządowej.

5. Jaki wpływ może mieć proponowane mieszkanie o niższej gęstości na Regionalną Alokację Potrzeb Mieszkaniowych (RHNA) w San Jose?

Jeśli San Jose będzie nadal zatwierdzać mieszkania o niższej gęstości w miejscach komunikacji publicznej, może stanąć przed wyzwaniem spełnienia wymagań RHNA narzuconych przez rząd stanowy, które określają ilość mieszkań potrzebną do zaspokojenia popytu.

Porównaj oferty