Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Podjęto już niemal 4000 hektarów do Programu Dobrowolnych Nabyć na terenie przyszłego lotniska CPK

Opublikowano przez Marcin Strzembosz włączony 16 sierpnia, 2024
0
A realistic high-definition image of nearly 4000 hectares of land designated as the area for the Voluntary Acquisition Program in the future airport site

W piątkowym komunikacie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) podano, że do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN) zgłoszono już niemal 4000 hektarów ziemi na terenie przyszłego lotniska. W sumie wpłynęło prawie 900 zgłoszeń, z czego 500 dotyczy terenu objętego decyzją lokalizacyjną.

Zgodnie z informacją CPK, w lipcu reprezentanci spółki zwrócili się do osób, które nie przystąpiły jeszcze do PDN, co zaowocowało kolejnymi 31 zgłoszeniami. Aktualnie stan zgłoszeń wynosi niemal 4000 hektarów ziemi, a liczba zgłoszeń prawie osiągnęła 900. Spośród nich, 500 dotyczy terenu objętego decyzją lokalizacyjną.

W lipcu br. zgłaszający przekazali informację o posiadaniu 3655 hektarów ziemi, z czego CPK zakupiło ponad 1300 hektarów. Tym samym, uzyskano zgłoszenia dla około 80 proc. terenu przyszłego lotniska. W ramach PDN, właściciele nieruchomości mają możliwość sprzedania swoich działek z bonusami wynoszącymi 140 proc. wartości budynku i 120 proc. wartości gruntu. Istnieje również opcja uwzględnienia wartości odtworzeniowej nieruchomości bez uwzględniania stopnia zużycia.

Decyzja lokalizacyjna dotycząca obszaru przyszłego lotniska spodziewana jest pod koniec roku, co oznacza, że PDN wchodzi w kolejną fazę realizacji. CPK planuje podjąć działania dotyczące obszarów związanych z inwestycjami kolejowymi, szczególnie dotyczące połączenia Warszawa-Łódź, które jest priorytetem CPK. Efektywne wykorzystanie czasu przed wydaniem decyzji jest najważniejszym celem spółki.

CPK zostało powołane w 2018 roku w celu przygotowania i realizacji wieloletniego Programu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który obejmuje budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz koordynację i realizację inwestycji towarzyszących, takich jak nowa sieć linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i infrastruktura przesyłowa. W ramach programu CPK powstanie centralne lotnisko między Warszawą a Łodzią, a także system kolei dużych prędkości. Projektowane jest tak, aby obsługiwać początkowo 34 miliony pasażerów rocznie, z możliwością elastycznego rozwoju w przyszłości. Szacowany koszt inwestycji do 2032 roku wynosi 131,7 miliarda złotych.

In the Friday announcement by the Central Communication Port (CPK), it was reported that nearly 4,000 hectares of land have been submitted to the Voluntary Acquisition Program (PDN) for the future airport. In total, almost 900 applications have been received, with 500 of them concerning the land covered by the location decision.

According to CPK, in July, representatives of the company reached out to those who have not yet joined the PDN, resulting in an additional 31 applications. The current state of submissions is nearly 4,000 hectares of land, with the number of applications approaching 900. Out of these, 500 are related to the land covered by the location decision.

In July of this year, the applicants reported owning 3,655 hectares of land, of which CPK has purchased over 1,300 hectares. This means that applications have been obtained for about 80% of the future airport’s area. Under the PDN, property owners have the opportunity to sell their plots with bonuses of 140% of the building’s value and 120% of the land’s value. There is also an option to consider the reproduction value of the property without taking into account the degree of depreciation.

The location decision regarding the area of the future airport is expected at the end of the year, which means that the PDN is entering the next phase of implementation. CPK plans to take actions related to areas associated with railway investments, especially the Warsaw-Łódź connection, which is a priority for CPK. Effective use of time before the decision is issued is the company’s most important goal.

CPK was established in 2018 to prepare and implement the long-term Central Communication Port Program (CPK), which includes the construction of a new central airport for Poland, as well as the coordination and implementation of accompanying investments such as a new network of railway lines, expressways, highways, and transmission infrastructure. As part of the CPK program, a central airport will be built between Warsaw and Łódź, as well as a high-speed railway system. It is designed to initially serve 34 million passengers annually, with the potential for flexible development in the future. The estimated cost of investment until 2032 is 131.7 billion Polish zloty.

The source of the article is from the blog meltyfan.es

Porównaj oferty