Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Polscy inwestorzy preferują mniejsze i tańsze aktywa na rynku nieruchomości

Opublikowano przez Adam Nowacki włączony 2 września, 2024
0
A high definition, realistic image of small and cheaper real estate assets preferred by Polish investors

Na polskim rynku nieruchomości, inwestorzy skupiają się głównie na mniejszych i tańszych aktywach, ze względu na posiadany kapitał. W sektorze handlowym, popularne są zarówno pojedyncze sklepy spożywcze, jak i parki handlowe, których cena waha się od 7 do 9 milionów euro. Natomiast w przypadku nowszych i większych parków, wartość może sięgnąć nawet 30 milionów euro.

Polscy inwestorzy wykazują także zainteresowanie starszymi obiektami biurowymi, które są nabywane z uwagi na dobrą lokalizację i atrakcyjną cenę. Często są one przeznaczone do przekształcenia lub wyburzenia, aby zastąpić je nową nieruchomością o innym przeznaczeniu. Ceny takich obiektów zazwyczaj oscylują od kilku do kilkunastu milionów euro. Przykłady takich transakcji w tym roku to m.in. Curtis Plaza i myHive Mokotów zlokalizowane na Mokotowskim Obszarze Biznesowym.

Wpływają na rynek również zakupy pustych obiektów, które podlegają modernizacji i rekomercjalizacji. W pierwszej połowie 2024 roku zrealizowane zostały takie inwestycje jak biurowiec Ludna 2 czy obiekt po byłym Tesco w Górze Kalwarii. Część tych aktywów jest sprzedawana ze zyskiem, który jest reinwestowany, natomiast inne są nabywane z perspektywą długoterminowego generowania regularnych zysków.

Ciekawą obserwacją jest fakt, że wszystkie sprzedane nieruchomości hotelowe w pierwszym półroczu zostały kupione przez polski kapitał. Satoria Group przejęła dwa hotele Hampton, a TMS Inwestycje zakupiło Holiday Inn pod Warszawą. W przypadku Satoria Group, która specjalizuje się w hotelach, transakcje dotyczyły obiektów wymagających nakładów pracy i kapitału, ale posiadających perspektywę dalszego rozwoju.

In poland real estate market, investors mainly focus on smaller and cheaper assets due to their available capital. In the retail sector, both individual grocery stores and shopping centers are popular, with prices ranging from 7 to 9 million euros. However, for newer and larger parks, the value can reach up to 30 million euros.

Polish investors also show interest in older office buildings, which are acquired for their good location and attractive price. These buildings are often intended for transformation or demolition to be replaced by a new property with a different purpose. The prices of such buildings usually range from several to several dozen million euros. Examples of such transactions this year include Curtis Plaza and myHive Mokotów, located in the Mokotów Business Area.

The market is also influenced by the purchase of empty properties, which undergo modernization and re-commercialization. In the first half of 2024, investments such as the Ludna 2 office building and the former Tesco property in Góra Kalwaria were realized. Some of these assets are sold with a profit that is reinvested, while others are acquired with the perspective of long-term generation of regular profits.

An interesting observation is that all the sold hotel properties in the first half of the year were purchased by Polish capital. Satoria Group acquired two Hampton hotels, and TMS Inwestycje purchased Holiday Inn near Warsaw. In the case of Satoria Group, which specializes in hotels, the transactions involved properties that required work and capital investment but had the potential for further development.

For more information about the real estate market in Poland, you can visit the main domain of Real Estate Poland, providing insights into the industry, market forecasts, and relevant issues.

The source of the article is from the blog karacasanime.com.ve

Porównaj oferty