Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Północny wylot S7 z Warszawy stanowi wyzwanie dla projektantów

Opublikowano przez Marcin Strzembosz włączony 22 grudnia, 2023
0

Analiza ofert od ośmiu firm projektowych na opracowanie dokumentacji dla północnego wylotu S7 z Warszawy wykazała, że tylko dwie z nich mieszczą się w budżecie. Według rzeczniczki warszawskiego oddziału GDDKiA, firma IVIA zadeklarowała wykonanie zadania za ponad 20 mln zł, a Mosty Gdańsk za ponad 26 mln zł. Pozostałe oferty przekraczają budżet, np. Lafrentz Polska zaproponowała ponad 46 mln zł, a Voessing Polska ponad 53 mln zł.

Przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7 może trwać do 41 miesięcy od podpisania umowy, a zgodnie z planem, dokumentacja będzie gotowa w 2026 r. Po opracowaniu projektu budowlanego ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę prac budowlanych.

Ważnym elementem trasy S7 będą dwa tunel, które przechodzą przez tereny Warszawy (Bemowo i Bielany). Droga będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a niektóre odcinki będą nawet czteropasowe. Projekt obejmuje również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz systemy ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne.

Wjazd na trasę S7 będzie możliwy przez węzły komunikacyjne, które zapewnią połączenie z lokalnym układem drogowym. Jest to inwestycja wymagająca, która stawia przed projektantami wiele wyzwań, zarówno pod względem ruchu i przepływu pojazdów, jak i infrastruktury miejskiej.

Ocena artykułu: Neudolne próby opatrzenia drogi S7

Analiza ofert na opracowanie dokumentacji dla północnego wylotu S7 z Warszawy wykazała, że większość firm przekroczyła budżet przewidziany przez GDDKiA. Firma IVIA zadeklarowała wykonanie zadania za 20 mln zł, a Mosty Gdańsk za 26 mln zł. Jednak pozostałe oferty przekraczają 40 mln zł, a niektóre nawet 50 mln zł. Czy te firmy są niekompetentne czy biorą pod uwagę wiele czynników, które nie są uwzględnione w budżecie GDDKiA?

Po podpisaniu umowy, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania, dokumentacja ma być gotowa w 2026 roku. Jednak zważywszy na trudność zadania i różnice w cenach przedstawionych przez firmy, czy jest to realistyczne? Czy nie istnieje ryzyko opóźnień i przekroczenia budżetu?

Ponadto, trasa S7 będzie miała dwa tunel, co wymaga dodatkowej uwagi podczas projektowania. Czy firmy projektowe uwzględniły wszystkie aspekty związane z konstrukcją i bezpieczeństwem tuneli?

Ostatecznie, inwestycja ta stawia przed projektantami wiele wyzwań, a jej realizacja może okazać się trudniejsza niż przewidywano. Czy GDDKiA będzie w stanie znaleźć firmę, która spełni wszystkie wymagania w zakresie budżetu, czasu i jakości projektu? Czas pokaże.

The source of the article is from the blog kewauneecomet.com

Porównaj oferty