Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Plan for a Swansea Bay Metro Faces Challenges in Rail Devolution

Opublikowano przez Adam Nowacki włączony 5 stycznia, 2024
0

Wizjonerski plan budowy systemu metra w zatoce Swansea stoi przed poważną przeszkodą: pełną dewolucją władzy nad kolejami dla Walii. Zgodnie z wypowiedzią architekta projektu, profesora Marka Barry’ego, koncepcja nie zostanie zrealizowana, dopóki rząd walijski nie zyska pełnej kontroli nad operacjami kolejowymi i finansowaniem.

Ambitny projekt, który został po raz pierwszy opracowany przez profesora Barry’ego w 2017 roku, ma na celu wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej do stworzenia kompleksowego systemu metra. Transport for Wales (TfW), agencja transportowa rządu walijskiego, przejęła od tamtej pory prowadzenie prac nad bardziej szczegółowymi planami pod kierunkiem Bena George’a.

Proponowany system metra składa się z kilku kluczowych faz, które wprowadzą nowe usługi lokalne, m.in. połączenia z Pontarddulais do Swansea przez Neath, połączenie z Pembrey i Burry Port oraz dodanie wielu nowych stacji w całym regionie.

Mimo dodatniego stosunku kosztów do korzyści i potencjału znacznego zwiększenia pojemności transportu publicznego, profesor Barry uważa, że zdobycie funduszy będzie główną przeszkodą w realizacji projektu. Historia słabego inwestowania walijskiego przez rząd Wielkiej Brytanii, zwłaszcza w projekty modernizacji kolejowych, w połączeniu z brakiem wsparcia finansowego ze strony projektu HS2, czynią pozyskanie funduszy na projekt metra mało prawdopodobnym.

W niedawnej publikacji na LinkedIn, profesor Barry zaznaczył cztery główne wyzwania, jakie stoją przed projektem. Po pierwsze, rząd walijski aktualnie nie posiada wystarczających zasobów kapitałowych do sfinansowania projektu z powodu braku dewolucji władzy i finansowania kolejowego. Po drugie, Metro w Zatoce Swansea nie cieszy się takim samym poziomem popularności i wsparcia w Westminsterze jak Południowe Metro w Walii, będące częścią Porozumienia Miasta dla Regionu Stołecznego Cardiff.

Ponadto, wpływ inflacji na projekty infrastrukturalne oraz nietrwałe stan finansów rządowych rzucają wątpliwości na realizację projektu. Na koniec profesor Barry podkreślił również potrzebę lokalnych liderów, którzy będą dedykowani napędzaniu projektu.

Choć prace rozwojowe nad Metrem w Zatoce Swansea odniosły ogromny sukces, jego wdrożenie zależy od pełnej dewolucji władzy kolejowej i przydzielenia środków finansowych. Profesor Barry wskazał na szkocki model pełnej dewolucji i barnetyzacji wydatków na koleje w Anglii jako potencjalne rozwiązanie dla Walii.

Bez znaczących zmian w obecnych porozumieniach konstytucyjnych nie jest pewne, czy Metro w Zatoce Swansea kiedykolwiek stanie się rzeczywistością. Sukces projektu zależy od zdolności rządu walijskiego do uzyskania pełnej kontroli nad operacjami kolejowymi i uzyskania niezbędnego wsparcia finansowego od rządu Wielkiej Brytanii.

The source of the article is from the blog elblog.pl

Porównaj oferty