Wyszukiwanie zaawansowane

Znaleziono 0 wyniki. Pokaż wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Dzieci jako projektanci: Angażowanie piątoklasistów w proces projektowania szkoły

Opublikowano przez Marcin Strzembosz włączony 12 stycznia, 2024
0

Badanie przeprowadzone przez architekta Enrico Gioriego na Rhode Island School of Design (RISD) pokazało, że piątoklasiści posiadają niezwykłą kreatywność i ambicję. W ramach projektu badawczego, dzieci miały możliwość zaangażowania się w proces projektowania swojej szkoły. Efektem tego stała się stworzona przez Gioriego książka dla dzieci o nazwie „Chcemy szkoły!”, która stała się modelem dla angażowania dzieci w tworzenie przestrzeni.

W czasie pandemii COVID-19, Giori pracował z jedną ze szkół podstawowych w Mediolanie, współpracując z nauczycielami i uczniami poprzez sesje wirtualne. Uczniowie podzielili się swoimi aspiracjami dotyczącymi lepszej szkoły, wizjonując przestrzeń, która uwzględnia nierówności społeczne i jest dostępna dla wszystkich. Manifest stworzony przez uczniów stał się podstawą książki, w której znalazły się rymy i cytaty pochodzące od nich samych. Giori opisuje książkę jako manifest, który plebiscytuje za zaangażowaniem dzieci w projekty architektoniczne i projektowanie.

W ramach tego projektu, uczniowie poznali różne aspekty procesu projektowego, w tym burzę mózgów i uwzględnianie opinii. Eksplorowali również pojęcie uczenia się dyfrakcyjnego, rozpoznając wartość edukacyjną przestrzeni poza tradycyjną klasą. Miejsca takie jak lokalny rynek czy sklep z farbami zostały przedstawione w książce, ukazując ich związek z doświadczeniami uczniów.

Giori podkreślił, jak ważne jest, aby proces projektowania był dostępny dla małych dzieci, umożliwiając im realizację swoich celów i pozytywny wpływ na społeczność. Opierając się na swoim doświadczeniu jako projektant w Architecture for Education, Giori dostrzega podobieństwa między pragnieniami uczniów, a rozważaniami, które podejmuje przy projektowaniu placówek edukacyjnych. Pojęcia takie jak elastyczność, możliwość przekształcania i nauka wewnątrz i na zewnątrz budynku są odzwierciedlone w książce, ilustrując, że nauka może odbywać się poza tradycyjną klasą.

Projekt zakończył się sukcesem dla uczniów, ponieważ grant umożliwił szkole stworzenie środowiska nauki na zewnątrz, obejmującego przestrzeń dla twórców oraz małe chatki widoczne w książce. Najważniejszym przesłaniem tego projektu jest znaczenie słuchania głosów osób zaangażowanych w proces projektowania. Poprzez angażowanie interesariuszy, pomysły i prowokacje mogą prowadzić do znaczących i wpływowych rezultatów.

The source of the article is from the blog hashtagsroom.com

Porównaj oferty